Uudised ja ühiskondMajandus

Kas on vaja võidelda inflatsiooniga? Mis on inflatsioon lihtsas keeles

Majandusteadlased mõista mõiste "inflatsioon" pidev kasv üldise hinnataseme eest kaupu ja teenuseid. See viib langus ostujõud. Kuid küsimus, kas vajadust võidelda inflatsiooniga, ei saa anda kiirustades selge vastus. See on tingitud asjaolust, et teatud protsent hinnatõus on isegi kasulik majandusele, kuna see võimaldab teil "sõita" seda. Selle ja paljud teised asjad, mida me käsitleme käesolevas artiklis.

lühidalt

Kui me räägime , mida inflatsioon on lihtsate sõnadega, on vaja viidata kõik asjad meile selge - raha. Mis juhtub nendega, suurendades samal ajal üldist hinnataset? Oletame, et meil on palk $ 100. Juuresolekul inflatsioon, iga kuu saame osta kõik väiksemad toodete kogum. Või vaatame teine näide. Olgu pakk närimiskummi 2016. aastal on väärt ühe dollari. Kui iga-aastase inflatsioonimäära 2%, siis pead maksma 1,02 dollarit juba 2017. aastal teda. USAs. Seega viib see nähtus odavnemine rahaühik riigis.

liigid

On küsimus, mida inflatsioon on vastata järgmiselt: see on pidev kasv üldise hinnataseme. Siiski tuleb mõista, et statistika on indeksi üldistatud ja ei arvesta kõiki kaupu ja teenuseid. Kas on vaja võidelda inflatsiooniga? Enne sellele küsimusele vastamist tuleb meil mõista, mida põhjustas. Eristada järgmisi inflatsioon:

  • Deflatsiooni. See nähtus majanduses, mis on väljendatud üldine hinnalangus.
  • Hüperinflatsioon. See äärmiselt kiire hinnatõus. See võib isegi põhjustada kokkuvarisemist riigi rahandussüsteemi. Üks tuntud näited hüperinflatsiooni seotud Saksamaa 1923. Siis tõusid 2500% viimase kuu jooksul.
  • Stagflatsioon. See on kombinatsioon kõrge tööpuudus, stagnatsioon tootmise ja inflatsiooni. Stagflatsioon oli iseloomulik tööstusriikides 1970, mil nafta hind tõusis.

Mis on põhjus, tõstes üldist hinnataset?

Põhjuste ja tagajärgede inflatsiooni on arutelu teemaks erinevate majanduslike koolid aastaid. Kuid nad ei ole veel jõudnud üksmeelele. Kuid teooria võib jagada kahte voolu:

  • Nõuda inflatsiooni. See on seotud asjaoluga, et kaup vähe ja palju raha ringluses. Kas ma pean tegelema seda tüüpi inflatsioon? Kuidas seda teha? Peamine viis toimub intressimäärade tõusu. See vähendab raha ringlusse. Nõudlus inflatsioon on tavaliselt iseloomulik areneva majandusega.
  • pakub inflatsiooni. See on seotud asjaoluga, et tootjate kulude kasv. Sellega seoses on nad sunnitud tõstma hindu, et hoida tasuvust äri. Kulud hõlmavad mitte ainult kulutusi tootmise ressursse. pakub inflatsioon võib olla seotud maksude suurenemine või palgad.

efektid

Kui te küsite võhik teemal, peaaegu igaüks vastata, et inflatsioon - see on kindlasti negatiivne nähtus, mis tühjendab taskud ja lagundab elatustase. Aga tegelikult, see mõjutab erinevate populatsioonide erinevalt. Oluline tegur on oodata või mitte. Kas mul on vaja võidelda inflatsiooniga, kui kõik see, ja nii valmis? Ootused kompenseerida hinnatõus. See on tingitud asjaolust, et pangad on aeg muuta intressimäärasid, ja inimesed leida paremini tasustatud tööd või arutada asutuste palgatõus. Tõsiseid probleeme tekkida, kui inflatsioon on ootamatu:

  • Laenuandjad raha kaotada, ja laenuvõtjad kasu. Kui inflatsioon on piisavalt kõrge, siis võib ka kompenseerida huvi makstakse viimane.
  • tulevikus ebakindlust sunnib ettevõtted säästa ja investeerida arengut. See toob ettevõtetele olulist kahju ja kogu riigi majandusele pikemas perspektiivis.
  • Inimesed, kellel on fikseeritud tulu, näiteks pensionäridele, on tekkinud just kiita elatustaseme seotud amortisatsiooni eest.
  • Kui inflatsioon riigis kui teistes see tööstuskaubad muutunud vähem konkurentsivõimelisemaks maailmaturul.

Inimesed kurdavad sageli hinnatõusu, kuid tegelikult ei pruugi see olla probleem. Kui palgad on kasvanud samas tempos või kiiremini, siis kõik on hästi. Ei ole vaja mõelda, kuidas tulla toime inflatsiooni, kui tase 2-3%. See näitab, et majandus kasvab. Kui inflatsioon ei olnud tõesti, oleks näitaja halveneva turutingimustes.

statistiline hinnang

Nüüd, kui me rääkisime, mida inflatsioon on Lihtsamalt öeldes vaatame, kuidas seda mõõdetakse. Statistiline hindamine nähtus jätkuvalt probleemiks. Vaidlused sageli toetuvad millised kaubad ja teenused on arvestatud esindaja komplekti. Pärast määramisel "ostukorvi" inflatsiooni mõõdetakse põhjal selle raha jooksval aastal võrreldes eelmise. Järgmised kaks näitajad kasutatakse Ameerika Ühendriigid:

  • Tarbijahinnaindeks. Tema hinnangul inflatsioon ostja seisukohast. Esindaja siin määratud hõlmavad toidu, riietuse, bensiini, autodes.
  • Indeks tootjahinnad. Tema hinnangul inflatsioon ärilisest vaatenurgast. See indeks arvestab muutusi turul hinnad toodetud kaupade ja teenuste kohta riigis.

Rosstat: Inflatsioon

In november 2016 hinnad Venemaal võrreldes tõusis 5,8% eelmisel aastal. See on oodatust väiksem. See näitaja hindab Rosstat. Inflatsioon erinevate rühmade on järgmine:

  • Food. Inflatsioonimäär - 5%.
  • Transport - 5,4%.
  • Riietus ja jalatsid - 7,6%.
  • Vaba aeg ja kultuur - 6%.
  • Mööbel ja kodumasinate - 5,6%.
  • Alkohoolsed joogid ja tubakas - 8,7%.

Võrreldes oktoobriga novembris tõusid hinnad 0,4%. Keskmine tase Venemaa inflatsiooni oli 133,5% ajavahemikuks 1991-2016. Kõrgeim määr registreeriti 1992. aasta detsembris. Siis ta oli 2333,3%. Madalaim - 2012. aasta aprillis. Selle aja jooksul on inflatsioon Venemaal moodustas ainult 3,6%.

Kontroll ja reguleerimine

On palju viise, kuidas valitsus võitleb inflatsiooniga. Neid võib jagada mitmesse gruppi:

  • Meetodid raha- ja eelarvepoliitika.
  • Loomine fikseeritud vahetuskurss.
  • Gold standard.
  • Otsene määrus palkade ja hindade.
  • Majanduskasvu stimuleerimiseks.
  • Toetuste saamine ja abi madala sissetulekuga elanikerühmad.

Loe lähemalt erinevalt

Üks võitlemise meetodid inflatsioon on siduv vahetuskurss omavääringus teise, mis on stabiilsem. Kuid see toob kaasa asjaolu, et hinnatase ühes riigis muutub sõltuvaks olukorda mõnes teises liikmesriigis. Lisaks, antud juhul, keskpanga ja valitsuse saa kasutada rahapoliitika inflatsiooni kontrolli all.

See meetod on laialdaselt perioodil Bretton Woodsi süsteem. Siis valuutade enamikus riikides olid fikseeritud dollari. Pärast 1970. riik kolis ujuv vahetuskurss. Olukord on sarnane kontrolli inflatsiooni toimub siis, kui riigi vääringus seotud kullaga.

Teine võimalus võidelda hinnatõusu on määrus palkade ja hindade. Seda kasutatakse laialdaselt sõjaajal. Otsene kontroll on iseloomulik plaanimajanduse. Turutingimuste hind kontrolli oluline tooterühmade võib olla ainult ajutine. Iga riik, kes soovib ehitada majanduskasvu. Selleks, et investeerib tootmise arendamist, infrastruktuuri, tervishoiu ja haridussüsteemis. Kui majanduskasv vastavad suurendada rahapakkumist ringlusse, inflatsioon ei teki. Ajal, mil riik ei ole enam muul moel, see hakkab toetama madala sissetulekuga kodanikele.

Raha- ja eelarvepoliitika

Mehhanismid selle kategooria kasutavad valitsused ja keskpangad sagedamini. Et ületada inflatsiooni suurenenud intressimäärad, rahapakkumine väheneb. Keskpangad püüame hoida suurenemise üldist hinnataset vahemikus 2-3%. Arvatakse, et deflatsiooni kahjustab majandust. Kõrgemad intressimäärad vähendada ringluses oleva raha. See viib hindade langus. See meetod monetaristid. Keynesians usuvad vähendamise kogunõudluse kaudu fiskaalpoliitika, see tähendab, suurendada tulumaksu ja avaliku sektori investeeringute vähendamine.

Similar articles

 

 

 

 

Trending Now

 

 

 

 

Newest

Copyright © 2018 et.birmiss.com. Theme powered by WordPress.